Tuesday, October 27, 2009

live forever

she's a little pilot in my mind
singing songs of love to pass the time

klickade nyss upp spotify och såg att ida lyssnat på oasis.
det fanns en tid då jag tyckte att oasis utan tvekan var världens bästa band. vi såg dom på hovet i januari 2006 jag och idisen. och trots att dom blev typ helt krossade av alla kritiker (vilket dom visserligen blev i år också) så tyckte jag att det var djävulskt bra. även om jag önskar att jag hade sett dom under början på 90-talet istället. för på något sätt så känns det som att dom har blivit ett sådant band som spelar tillsammans bara för att göra det, och tjäna pengar, istället för att dom verkligen vill spela tillsammans och vill ge publiken något.

men ikväll när jag lyssnar på live forever så förstår jag verkligen varför jag tyckte att oasis var världens bästa band. och just ikväll så tycker jag det fortfarande.

bästa:
stop crying your heart out
songbird
the masterplan
sunday morning call
morning glory
don't look back in anger
she's electric
little by little
let there be love
... okej jag kan fortsätta hela natten och det säger ju en hel del om bandet

lalalala shake up your tired eyes the world is waiting for you

No comments:

Post a Comment