Sunday, January 17, 2010

hemma bra men borta bäst

är lite av mitt motto. vill nästan aldrig hem från några resor vi gör. tror helt seriöst att jag är skapt för att vara i varma land och inte i kalla. kommer bli en nomad när jag blir stoooor. åka runt i hela världen hela tiden. är så himla glad att mina föräldrar är lite likadana och tar med mig till alla dessa platser som många familjer aldrig skulle fundera på att åka till. visst, thailand är goood. men idag är det ju lite trist att åka dit, det är ju som att åka till en svensk turiststad. och alla skriver typ "tittaaaa det här är stranden som filmen the beach spelades in på, coolt att vi är där va?". jag kan kontra med "hehe, jag var där INNAN filmen spelades in". nejjjjj jag vet att jag låter dum och dryg och tycker att jag är bäst men jag vill inte vara HEMMA. jag vill ta med mig linn och marina och maria tillbaka till sri lanka. det var nog lite för bra för mitt eget bästa att var där. ida och jag har redan lagt upp en plan om att åka nästa år igen. jajaaaaaaaaaa. strunt samma. snart är det vår! finns förövrigt en stört rolig blogg av några killar som är i sri lanka nu. www.snedseglare.blogspot.com. läsvärd!

annars så är det ju nytt år och sådär. 2009 var hur bra som helst. samtidigt som det var det värsta året i mitt liv. var tvungen att lämna ifrån mig den varelsen som betytt mest av allting för mig i två års tid och det kändes förjävligt. känns förjävligt rättare sagt.

årets bästa....
band: bon iver
artist: jonathan johansson
album: the mary onettes - islands
låt: u2 - moment of surrender (dock kanske största albumbesvikelsen)
konsert: keane på p&l, springsteenspelningen som var på söndagen
film: 500 days of summer
tv-grej: woodstock diaries (visserligen inte ny, men tummen upp till svt)
bok: ujj vad lite jag har läst. vad som än händer kanske. slash var ju också kul.

och dagens låt är the statler brothers - flowers on the wall
skön!

No comments:

Post a Comment