Thursday, March 25, 2010

solen

om jag förstått det hela rätt så ska shout out louds ha TVÅ (!!) förband i stockholm. fy fan vad jobbigt. jag gillar verkligen inte förband. ett kan vara okej, om dem är bra. men även om det är två bra förband så blir det för mycket. sist det var så var när jag petra och alice skulle se arcitc monkeys för loads of years ago. då var det ändå först molotov jive och sen the coral=borde funka. men det hela slutade med att folk nästan buade ut the coral (kändes som att dom efter varje låt sa "okey, we're gonna play one more song just because you are so GREAT!!!, och alla buade och the coral trodde att vi hurrade). visserligen blev man ju överlycklig när arctic väl kom ut, och dansen drog igång. även om det blev ett snabbt spybesök under fake tales of san fransisco pågrund av för mycket människor och för lite vätska, för att sedan gå ut och dansa igen. "PETRA SKYNDA FÖR I HELVETE DET ÄR FAKE TALES OF SAN FRANSISCO". men man har iallafall lärt sig att blir det trångt är det bättre att gå bak istället=möjlighet till vatten och mer yta att dansa på. fast ibland är det ju kul att trängas. det var det den spelningen iallafall.

förövrigt så vill jag bara att någon festival (helst p&l så att jag kan bestämma mig) ska boka yeasayer.
dagens femma:
tightrope (som alltid)
i remember
ambling alp
rome
madder red

och nu ska jag tränaaaaaaa. träna träna hela tiden!

No comments:

Post a Comment