Wednesday, March 03, 2010

vilja

och sen vill jag ha vår och sol och den andra solen och bara ben och bruna näsor och blekt hår och solglasögon och blommor och blommiga kläder och öl på söder med linn och dans med marina och uteritter om kvällarna med amanda och sång på kvällen på en klippa ute på ängsholmen med finaste människorna. jag vill prata om djupa saker med petra och alice. jag vill prata om vänner och ovänner och fina pojkar med lovisa och den andra alicen. jag vill cykla. ÅH vad jag saknar att cykla på min fina tantcykel nerför slottsbrinken utan att bromsa och frysa lite av vinden för att det går så fort. och då tänker jag på ner för backen över torget åh vad jag älskar älskar den här stan rak i ryggen lalala. jag vill också ha 98 dagar kvar till studenten. jag vill åka iväg i världen med min syster som är den finaste systern man kan ha. jag vill att vi ska åka tåg genom asien och se kossor på gatorna och vara varma hela tiden. jag vill njuta av att inte ha något varmvatten där jag bor. jag vill bo i en stökig bungalow med henne och inte bry mig om att städa. jag vill dansa dansa dansa om kvällarna. jag vill lyssna på thunder road ute på våran altan och jag vill lyssna på hellström på min gräsmatta i skuggan av den stora granen. jag vill allt det där nu. på en gång. jag vill inte prata om celler och kofsa. och när jag vill analysera vill jag göra det fritt utan regler och tidsbegränsning (det är just detta som jag är mest irriterad över)

No comments:

Post a Comment