Sunday, April 04, 2010

babbel

igår var det tacokväll med ungefär 50 glada chilenare. det var stört. kul. det var una cerveza por favor och det var lite senare mycket fina vänner. och ovänner. inte lika fina. marina och jag trallade runt två ner för lite mat och sömn. skön kväll!





påtal om ingenting så har jag kommit på vad jag är för någon person tror jag. antingen så gillar jag någon eller så ogillar jag den. jag är nog inte så mycket däremellan. sen kan jag samtidigt älska någon för en dag och sedan hata den dagen efter. jag är nog inte så bra på att egentligen knyta kontakter. jag är inte den som hör av mig och jag är inte den som alltid orkar gå och vänta på att få ett samtal eller liknande. för om jag inte får det samtalet tror jag att det är jag som inte är tillräcklig och inte duger. och eftersom jag inte är en sån som hör av mig så rinner saker ut i sanden. och jag tror att man tappar ganska många människor i ens liv då.

men sen är jag också en sån som oftast vill det bästa för människor. jag vill inte att det ska gå dåligt för andra och jag vill inte att det ska gå bättre för mig. jag hoppas att jag är en sån där som berättar hur mycket jag tycker om personerna runt omkring mig och jag hoppas att jag håller hårt i dom vars vänskap jag på något sätt förtjänat. jag hoppas att jag lyssnar bra och jag hoppas att jag är livssmart (nyfunnet ord). mitt livsmotto hörde jag på en fest för några år sedan och det lyder som följer: man ska aldrig ångra något som man tyckte var bra för stunden. följ det!

let's get together before we get much older

No comments:

Post a Comment